Inlägg nr.3

Min teori om stålmannen

När jag satt och studerade det periodiska systemet vid ett mycket lärorik projekt, upptäckte jag grundämnet krypton. Detta fick mig direkt att se sammanbandet mellan ädelgasen och stålmannens svaghet nämligen kryptonit! Skaparna Jerry Siegel och Joe Shuster har helt enkelt endast döpt om krypton till kryptonit. Med denna teori studerade jag även människornas grundämne kol (c) och deras motsatts arsenik (as) och fann ett mönster.

Där efter följde jag detta mönstret fast utgick från fluor och upptäckte att fluor var motsatsen till krypton.

När krypton blandas med fluor bildas det en instabil fluorid. När man sedan slutar tillföra energi sönderfaller kryptonfluoriden och avger ett ultraviolett ljus. Alltså det som händer när stålmannen kommer i närheten utav kryptonit, sönderfaller han till ultraviolett ljus.

think pink!

Kommentarer
Postat av: Rob

haha måste jue stämmma :O :D

2009-03-11 @ 20:16:20
Postat av: iGor

Jag anser att din teori är korekt. Utmärkt arbete Kurt

2009-03-12 @ 17:59:17
Postat av: Anonym

Så allt jag behöver ha när jag ska erövra världen och skapa en superarmé av fluor ^^? Logic

2009-03-12 @ 18:30:25
Postat av: Jessica

fan va smart du ska vara då nico! xD hehe :P<3

2009-03-14 @ 00:31:26
Postat av: Johanna

Jag ser fram emot när Stålmannen sönderfaller till ultraviolett ljus xD

2009-03-14 @ 12:24:53
Postat av: Ipslore

Johanna - I wish.. DC comics är fail :>

2009-03-18 @ 23:02:54
Postat av: THE Jounan

Ah, Evolution much? ;) det är en grym film. Förhoppningsvis reagerar all DC comics likadant i närheten av kryptonit. OM jag kommer ihåg rätt heter planeten han kommer ifrån krypton, så kryptonit kan vara den fasta formen av Krypton helt enkelt

2009-03-23 @ 21:13:17
URL: http://jounan.livejournal.com
Postat av: Edwin

Klockrent.

2009-03-24 @ 08:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0