Inlägg nr.6

Denna teori bör inte användas i vetenskapliga samanhang

Om barn och dess förhållande till tomten


Du tror på tomten. - om detta påstående stämmer gå till steg ett och läsvidare därifrån.

Du har under en viss period trott på tomten. - om detta påstående stämmer gå till steg två och läs vidare därifrån.

Du tror inte på tomten. - om detta påstående stämmer gå till steg tre och läs vidare därifrån.


Steg 1. det är dumt det borde du inte göra.

Steg 2. Jag är ledsen över att din världsbild har någon gång i ditt liv rasat.

Steg 3. Du är/har just blivit en vettig människa.


Dock en vacker sommarmorgon ute på bruket, där jag de senaste två veckorna tillbaka har jobbat som kolloledare, tänkt till. Under dessa två veckor har jag Kurt Larson blivit ytterst upplyst och en aning visare (om det nu går). Barnen fick mig att inse att det finns inga barn som är oskyldiga. vilket slutligen fick mig att tänka vidare på vem om inte tomten. Jag själv som är föredetta tomte-religös (jag förlorade min tro då min farbror iklädd en hemmagjord tomtedräkt som mer liknade en apa, pratade med mycket avslöjande röst) fick mig att dra tankarna till "nice or naughty"-konceptet. Detta koncept innebär att de snälla barnen får julklappar medan de dumma får stå utan. är detta koncept nu uppfunnet endast för att skapa så pass mycket prestationsångest hos barnen eller existerar konceptet verkligen. Som jag har nämt tidigare inga barn är oskyldiga, därför rent teoretiskt innebär detta att tomten finns han har bara inget att göra.

Min slutsats: Tomten existerar möjligtvis, däremot existerar inte snälla barn.

Think Pink!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så vilket steg ligger du på då? xD



sen har du inte sagt ngt om detta inlägg på din bdb, så nu när jag hade tråkigt kolla jag mina länkar o vad ser jag? o.o Ett inlägg! <3

2009-09-03 @ 17:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0